برنامه PhoneMyPC v2.0.4.1 نرم افزاری است که جهت ارتباط بین گوشی و تبلت های اندروید با کامپیوترهای خانگی دارای سیستم عامل ویندوز 7 و ویندوز 8 و ویندوز 8.1 و ویندوز xp  هستند را برای شما فراهم می سازد. این برنامه از طریق اینترنت این ارتباط را بر قرار میکند و ضروری نیست که شما نزدیک کامپیوتر خود باشید, شما می توانید در هر نقطه از دنیا با نقطه دیگر به کامپیوتر خود متصل شوید فایل های خود را مشاهده کنید( منظور تمام فایل ها مانند : ویدئو, موزیک , عکس , اجرا برنامه های ویندوز و.... ) و آنها را ویرایش یا حذف کنید.
این برنامه دارای تنظیمات آسانی می باشد که هرکسی که علم و تخصص پایین نیز داشته باشد می تواند از این برنامه استفاده کند, شاید با خود فکر کنید که این برنامه به چه کاری می آید ؟ خوب اینجا برای شما مثالی میزنیم که شاید با این مثال بقیه استفاده های این برنامه نیز برای شما روش شود. شما میخواهید برای یکی از دوستان یا افراد فامیل خود برنامه ای را نصب کنید یا اینکه میخواهید فایلی را در سیستم او جستجو کنید و به او نشان دهید خوب اگر آن کامپیوتر با اینترنت متصل باشد به آسانی می توانیم تمام این کارها را انجام دهید و خیلی بیشتر از موارد ذکر شده در این مطلب که باید بر اساس نیاز خود از آنها استفاده کنید.
همچنین شایان ذکر است که برنامه PhoneMyPC از ارتباط های Wi-fi و  3G و 4G به خوبی پشتیبانی میکند و حتی با اینترنت گوشی و رایتل نیز به خوبی  و بدون شکل کار میکند.
ایجاد ارتباط صد در صد بین اندروید و کامپیوتر با نرم افزار PhoneMyPC